10 ماده غذایی مشهور در دنیا


 





 
فکر می کنید چه غذاهایی آن قدر محبوب هستند که هر کشوری بروید، مطمئن هستید که آن ها را خواهید دید؟ صادقانه بگویم ، اکثر مواد غذایی که دارای طعم خوبی هستند در سراسر جهان وجود دارند، و شما آنها را در همه جا خواهید دید. بسیار دشوار است که مشخص کنیم کدام ماده غذایی معروف است. به همین دلیل وقت زیادی برای جمع آوری این لیست صرف شده است و شاید بشود ماده غذایی دیگری را در این لیست قرار داد. این لیست را ببینید!

1) سوشی
 

سوشی یک غذای ژاپنی متشکل از برنج پخته شده که با مواد دیگر، مانند ماهی یا غذاهای دریایی دیگر که معمولا آن را به صورت رول در می آورند، می باشد. ماهی سوشی معمولا به صورت خام است اما سایر مواد پخته می شود.

2) همبرگر
 

همبرگر یک ساندویچ شامل گوشت پخته شده ( معمولا گوشت گاو ، بوقلمون و یا ترکیبی از این گوشت ها ) که معمولا داخل نان ورقه شده قرار داده شده است. همبرگر اغلب با کاهو، گوجه فرنگی، پیاز، ترشی، پنیر و چاشنی مانند خردل، سس مایونز و سس گوجه فرنگی مصرف می شود. همبرگر محبوبیتی در سراسر جهان دارد.

3) سیب زمینی سرخ شده فرانسوی
 

سیب زمینی سرخ شده فرانسوی نوار نازک سیب زمینی سرخ شده است. این نوع معمولا برش های نسبتا ضخیم از سیب زمینی سرخ شده است و در بسیاری از نقاط دنیا به همین نام شناخته می شود.

4) پیتزا
 

به طور معمول با سس گوجه فرنگی، یا سس مایونز استفاده می شود. پیتزا دارای نوع های مختلفی است که امروزه در بسیاری از نقاط مختلف جهان به یکی از محبوب ترین غذاها می باشد. در آمریکا از عبارتهای “سالن پیتزا” ، “مکان پیتزا” ، “خانه پیتزا” و “مغازه پیتزا فروشی” برای پیتزا فروشی استفاده می شود.

5) هات داگ
 

هات داگ، با نام فرانکفورتر نیز شناخته می شود. سوسیس استفاده شده در هات داگ معمولا نرم و از گوشت گاو، مرغ یا بوقلمون است. اکثر مواد درون هات داگ به صورت کاملا پخته شده است و معمولا در کنار آن از سس گوجه فرنگی، پیاز، سس مایونز، پنیر، گوشت، فلفل قرمز یا کلم ترش استفاده می شود. در بعضی مناطق نیز هات داگ را به صورت شیرین می خورند.

6) سوسیس
 

سوسیس معمولا از گوشت گوساله، گوشت خوک و گوشت گاو تشکیل شده است و معمولا به صورت کباب شده استفاده می شود. در قدیم پوشش سوسیس را از روده حیوانات تهیه می‌کردند. امروزه جنس این رویه‌ها معمولاً از کلاژن یا سلولز و یا حتی پلاستیک می‌باشد. تهیه سوسیس و کالباس در ایران بصورت کارخانه ای از سال ۱۳۰۷ خورشیدی توسط یک نفر روسی بنام افونامو در بندر انزلی با یک ماشین کوچک و دستی شروع گردید و روزانه احتیاجات عده‌ای از اتباع خارجی را تأمین می‌نمود.

7) اسپاگتی
 

ماکارونی به شکل دراز، استوانه و اشکال دیگر در اصل ایتالیایی است. اسپاگتی ایتالیایی از سمولینا و آب ساخته شده است. اما در خارج از ایتالیا ممکن است با انواع دیگری از آرد تولید شود. به طور سنتی اسپاگتی 50 سانتی متر بود اما در قرن 20 با طول 25 تا 30 سانتی متر محبوبیت بیشتری کسب کرد. معمولا اسپاگتی را با سس گوجه فرنگی، گوشت، پنیر، فلفل، سیر و روغن استفاده می کنند.

8) مرغ سرخ شده کنتاکی
 

مرغ سرخ شده تکه های مرغ ( معمولا جوجه های گوشتی ) که ابتدا در پودر سوخاری غلتانده شده و سپس در روغن سرخ شده است، می باشد. اولین رستورانی که مرغ سوخاری را معرفی کرد رستوران کی‌اف‌سی در آمریکا در سال 1952 بود که هم اکنون در بیش از یکصد کشور دنیا دارای بیش از سیزده هزار رستوران است.

9) کیک
 

کیک به طور معمول یک دسر شیرین و پخته برای بعد از غذا است. کیک به طور معمول شامل ترکیبی از آرد، شکر، تخم مرغ، کره یا روغن، همچنین یک مایع ( معمولا شیر یا آب ) و یک عامل برای ور آمدن ( مانند مخمر یا بکینگ پودر) است. همچنین موادی برای طعم دار کردن اضافه می شوند مانند پوره میوه، آجیل و انواع عصاره ها. کیک به عنوان دسر اصلی در مهمانی، عروسی، سالگرد و تولدها می باشد.

10) سالاد
 

سالاد از طیف گسترده ای دارد از جمله : سالاد سبزیجات، سالاد ماکارونی، حبوبات، تخم مرغ، غلات، سالاد مخلوط با ترکیب گوشت، مرغ، یا غذاهای دریایی و سالاد میوه. سالاد سبز عبارتند از : کاهو و سبزیجات و سس مایونز است که در برخی مناطق از سس گوجه فرنگی نیز استفاده می کنند. اکثر سالادها به صورت سرد هستند هرچند برخی از آن ها مانند سالاد سیب زمینی در جنوب آلمان گرم هستند.

منبع:http://linkdump.p30world.com
ارسال توسط کاربر محترم سایت :hasantaleb